tisdag 4 mars 2014

Dylan


I höstas läste jag ut boken Dylan on Dylan. The Essential Interviews som är en samling intervjuer med Bob Dylan från 60-talet till 00-talet. Någon eller några av de senaste intervjuerna i boken fick mig att lyssna på Time Out of Mind (1997) igen. En kväll i november. Den skivan hade jag inte lyssnat till på länge. Men det är god lyssning. Time Out of Mind brukar betraktas som något av en återkomst för artisten, i alla fall av rockskribenterna i musikpressen, efter 80-talets utflykter och det tidiga 90-talets utgivning. Dylan gjorde en Unplugged-konsert också, i mitten av 90-talet vill jag minnas. Vad mer? Det var där någonstans jag började följa med i Dylans skivproduktion igen, det vill säga lyssna på de nya skivorna. Love and Theft heter skivan som kom 2001. Den skivan tas också upp i intervjuboken som publicerades 2006.

Inga kommentarer: