måndag 14 juli 2014

Sommarutflykter




Jag har börjat se över ett manuskript som innehåller både lyrik och prosa. Ser i anteckningar, dateringar att jag skrev på de texterna tidigare 2010 och hösten 2012. Olika perioder och årstider. Det är ett manus som jag tänker fortsätta skriva på den här sommaren. Texter i det korta formatet, förmodligen.

I veckan gjorde vi en del cykelutflykter. Hittade vägar mot Bredäng och Sätra. I Bredäng hölls en festival för barn och ungdomar. 127-festivalen. Varmt och soligt. Inga regnskurar heller idag, som väderprognosen talade om.

Litegrann har jag sysslat med skrivandet. Och läsning. Ikväll, medan Tyskland spelade mot Argentina i finalen på Fotbolls-VM, läste jag ut en bok av Lena S. Karlsson med intervjuer med 34 svenska författare. Många intervjuer från 90-talet och början av 00-talet. Vissa intervjuer tyckte jag mig känna igen, har kanske läst dem i tidskrifter. Liv dröm dikt, heter boken som gavs ut 2007 (Carlsson Bokförlag). Och Tyskland vann Fotbolls-VM.

Inga kommentarer: