lördag 19 januari 2019

Nytt år


Nu i januari har jag fortsatt att redigera min roman.

Vi var i Kalix över jul och nyår. Jag läste mer än jag skrev under vistelsen uppe i Kalix. Framför allt läste jag med stort intresse Jens Liljestrands Mannen i skogen, en biografi om Vilhelm Moberg.

Vi åkte skidor några gånger längs Djuptjärns elljusspår, hela familjen. Där finns en slalombacke också och den hölls öppen, med många besökare. Men det är längesen jag åkte slalom. Numera blir det – än så länge - enbart längdåkning. Det är gott så. Året innan åkte jag milspåret till platser, myrar och sjöar, där jag inte varit på många år.

Vinter även i Stockholm. Kyla och blåst i veckan. Lite snö och mycket is.

Jag har försökt skriva något varje kväll den här veckan. Så texten går framåt, ännu ett varv.

Inga kommentarer: