onsdag 30 januari 2008

Vintermusik 3

Igår tankade jag min MP3-spelare med låtar av Leonard Cohen, som snart ska ut på turné. På CD:n The Essential Leonard Cohen finns bland annat en fin live-version av Dance Me To The End Of Love.
Annan musik. I lördags skaffade jag Led Zeppelin-samlingen Mothership. Remastrade versioner av bandets mest kända låtar. Nyligen utgiven, i samband med deras återförening. Biljettrusningen till konserten i London verkar ha varit enorm. Tungt, bra. Har inte lyssnat ordentligt på Zeppelin tidigare.
Kind of Blue med Miles Davis ligger också och väntar på lyssning. Och Manu Chaos senaste.
Det får räcka ett tag.
Fast jag funderar på att skaffa något med Grinderman.

1 kommentar:

Per N sa...

Det verkar hända mycket i er skivsamling. Här råder stilltje. Jag har också haft ögonen på Grinderman. Om du köper den vill jag gärna höra ett litet omdöme.

Själv sparar jag inför Neil Youngs Archives-box. Men det blir väl en bit in i nästa decennium. Nåja, senare i vår kommer tre skivor i Triffids-återutgivningsserien. Första skivan, sista och så en utbyggd variant av Raining Pleasure-maxi-ep:n (om det är rätt beteckning...). Tills dess: ingen ny musik :)