onsdag 11 maj 2011

Sommarvärme

En söndag i februari 1988 åkte jag skidor ut på Bottenvikens is, utanför Nikkala. Det var kallt och klart väder. Jag ville använda den miljön i en novell. Det blev snart novellen "Februarimöte" som publicerades i NSD den 14 maj 1988. Återigen kille möter tjej, den här gången ute på isen.


På havet var vi ofta om somrarna då jag var liten. Familjen åkte båt till någon holme där man kunde bada. Vi brukade vara ute hela dagen. Hade med oss mat och fika så det räckte. På morgonen for vi ut och på eftermiddagen vände vi hem med vår båt. Varma dagar. Sommarminnen från 70- och 80-talen.

Nu är det sommarvärme i Stockholm. E och jag gick till öppen förskola idag, men där var inte många besökare. Det var bra i alla fall. Vi promenerade längs gatorna genom Midsommarkransen. Idag skrev jag lite igen.

Inga kommentarer: