tisdag 9 juni 2009

Sommarplaner

Ännu en sen kväll sitter jag här vid bordet och skriver. Mörkt utanför fönstren nu. Talltopparna som avtecknar sig mot en himmel som är mörkt blå.
Igår kom luftballongerna nära oss. De seglade ner någonstans bortanför Valutavägen. Där nedanför ligger den stora fotbollsplanen. Var landar de där ballongerna? Var lyfter de? Och hur är utsikten? Säkert häftig.
Fortfarande svalt väder. Rekordkallt under natten som var. Vi försöker planera sommaren. Snart dags att åka norrut igen.

Tjugo år sedan jag for söderut. Till folkhögskolan. En helg i augusti 1989. Sedan dess har jag åkt hem till Kalix många gånger. På sommaren och till jul och ibland vid andra tidpunkter. Kompisar har också flyttat söderut, men några av dem bor kvar. En har flyttat hem igen.

I sommar ska jag skriva mer prosa, och lyrik om det går.
Till hösten ska jag samla ihop det skrivna.

Inga kommentarer: