onsdag 28 november 2007

En onsdagskväll i november

Nu har vi julbelysningen ute på balkongräcket. Små vita lampor i mörkret. Och en rad röda stjärnor lyser i fönstret.
Första advent på söndag.

Jag minns att vi gjorde ett pepparkakshus en gång. Det placerades i fönstret, och stod där ända till våren.

I eftermiddags föll snö. Jag gick längs Swedenborgsgatan. Såg att det rests en julgran med tända lampor borta på Mariatorget. Och här nedanför på vår gård, på gräsmattan har det också dykt upp en gran.
Jag har skrivit scener som utspelas under julhelgen på en ort i norr.
En gång skrev jag en novell som utspelas en nyårsnatt; den trycktes i en ungdomstidning.
På hemväg, heter den novellen.
Två grabbars dialog på vandring hemåt efter festen.

Jag funderar på att publicera texter som jag skrivit tidigare, här på bloggen, min egen blogg.
Det är en ny möjlighet.

I december 2005 skickade jag iväg ett bokmanus. Det har inte publicerats.
Nu arbetar jag med något annat.
Någon gång under 2008 ska jag skicka ut ett nytt manus.
Det har jag nu bestämt mig för.

Inga kommentarer: