måndag 26 november 2007

Tompas blogg

Tunnelbanan är försenad. Jag skyndar till busshållplatsen. Åker ner mot Liljeholmen. En måndag i slutet av november, på lördag är det redan december, och snart jul. Sitter längst fram. Bakom chaffisen. Radio: "Perfect Skin", med Lloyd Cole. Den måste vara tidig. The Commotions ... Klart väder idag. Kyligt. Sedan en kvinna i radion som jag tror säger något om klimatet och att det är bråttom att göra något. Jag åker i alla fall buss, har ingen bil, inte än.

Springsteen har haft Europa-premiär i Madrid. Fyra plus i Aftonbladet. Per Bjurman förstås, tänkte jag först. Men det är ju Markus Larsson som recenserat.
Jag har biljett till Globen, den 10 december!
Han spelade förresten både "The Promised Land" och "Darkness ..." på turnépremiären i Madrid.
För att anknyta till ett tidigare blogginlägg.

I en månad har jag skrivit det här nu.
Bloggen. TOMMY ENSTRÖM.
Tompas blogg, skulle den kunna heta.
Några kommentarer har det också blivit.
Det är kul.

Inga kommentarer: