söndag 4 november 2007

Första snön

Det snöade härom natten.
Jag satt uppe ett tag till, drack vin och lyssnade på Dylan Live 1975. Då jag tog in mina badbyxor som jag hängt på tork ute på balkongen så var det snö på dem.
Men dagen efter regnade snön bort.
Oline Stig har ordet "Kalixsnö" i en av sina noveller, där handlingen utspelas någonstans i södra Sverige.
Lite kul.
I jul ska vi troligen åka upp till Kalix igen. Det brukar vi göra.
Sitter i köket. Söndag kväll. Sopranos har slutat. Nu går det något som heter Sanningen om Marika, som jag inte vill se.
Igår såg vi det danska dramat Bänken, på dvd. En bra film. Mycket bra. Tät. Och välspelad. Danmark har också bra skådespelare. En av dem som spelar polis i serien Mordkommissionen var med även här, i en helt annan roll.
En med rätta prisbelönt film!
Natten mot tisdag ska det visst komma snö igen, såg jag på väderleksrapporten.
Det är den tiden nu.

1 kommentar:

Per N sa...

Ditt omnämnande av Live 1975 fick mig att återuppta bobby-recenserandet på bloggen. Förmodligen en bra skiva att dricka vin till. Det är definitivt en väldigt bra skiva att lyssna på när man tapetserar, målar eller hamrar på något. Hög energinivå.